[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” anchor=”apie-mus” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” css=”.vc_custom_1525076112792{padding-top: 100px !important;padding-bottom: 60px !important;}” z_index=””][vc_column][vc_empty_space height=”41px”][vc_column_text]

Apie mus

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”34px”][vc_column_text]Vienos klasės mokykla (mišraus amžiaus vaikų klasė)  įsikūrusi apvalioje troboje  atokiau nuo miesto centro, natūralios gamtos apsuptyje. Troba  pastatyta  iš medžio ir natūralios avies vilnos milo. Milas Lietuvoje nuo seno –  tautinio paveldo produktas.  Nuo 15 amžiaus  prie kiekvieno malūno buvo milo vėlyklos.  Ugdymas vyksta gyvame, „kvėpuojančiame“ name. Tai   tam tikra klinika, kurioje vyrauja ypatingas  gydantis mikroklimatas, nes veltinio pirkioje nebūna nei per sausa, nei per drėgna. Žiemą vilnos struktūra sausesnė, todėl ji šildo, o vasarą drėgnesnė, tada vėsina.

Mokyklos veikla yra viena iš švietimo pasaulį papildančių ugdymo alternatyvų, kur yra mokoma pačiu gyvenimu dvasinės humanistinės pedagogikos ir lauko pedagogikos principais grindžiamu ugdymu.

Natūrali gamta yra viena iš pagrindinių mokytojų.

Mokykla ir jos aplinkos suteikia jaukias  sąlygas vaikų mokymuisi,  ugdymui, žaidimams ir poilsiui.

Tai dieninė, alternatyvi savarankiško mokymosi  bendrojo lavinimo mokykla, vykdanti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir papildomo ugdymo programas, kurioje mokosi vaikai mišriose amžiaus grupėse vieni su kitais ir iš kitų.

Dienoje formali veikla persipina su neformalia.  Didelis dėmesys skiriamas bendrųjų kompetencijų ugdymui panaudojant akademines žinias. Patyriminio, žemės ir žmonijos problemas sprendžiančio mokymo yra apsčiai.

Mokytojai  mentoriauja, o ne vadovauja.   Tai  ilgosios dienos mokykla, kurioje vaikų žaidimas yra svarbus proto maistas. Patikros ką vaikai išmoko vykdomos  vieną kartą mokslo metų pabaigoje.

Vaikai  mokosi per pasinėrimą į dalykus, kurie juos įtraukia, nėra skambučiu suskaldyto mokymosi proceso.

„Žaliosios gamtos mokyklos” įkvėpėjo, konsultanto, socialinės ekologijos lektoriaus Erik Lemcke atsiliepimas apie mokyklą ir jos direktorę Jolantą Lipkevičienę:

„Mane labai sužavėjo Jolantos atsidavimas ir sugebėjimas sukurti Žaliają gamtos mkokyklą. Džiaugiuosi, kad  mano socialinės ekologijos kursai, kurie vyksta keliolika metų Lietuvoje, prisidėjo prie mokyklos turinio, kuriame pagrindinis dėmesys skiriamas individualiam ir bendram kūrybiniam tobulėjimui, remiantis socialine ekologija ir Rudolfo Šteinerio dvasiniu mokslu, antroposofija. Turėdamas tokią gerą mokinę, kaip tu Jolanta, mokytojas manyje džiaugiasi.  Jūs žengėte kitą žingsnį  įgyvendindami teoriją praktiškai. Mokote žmones gyventi pagal socialinės ekologijos idėjas.

„Žaliosios gamtos mokyklos” vizija ir misija

Video apie mokyklos kūrimą:

„Žalioji gamtos mokykla” INIT žinių reportaže nuo 4.40 min.:

 

„Žalioji gamtos mokykla” LRT PLUS laidoje 7Kauno dienos:

https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000088699/zalioji-gamtos-pagrindine-mokykla-edukacijos-centras-taip-vadinamiems-sunkiems-vaikams

[/vc_column_text][vc_row_inner row_type=”row” type=”grid” text_align=”left” css_animation=”” css=”.vc_custom_1467965934438{padding-top: 63px !important;}”][vc_column_inner offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-6″ css=”.vc_custom_1467974263073{padding-right: 2.3% !important;}”][vc_single_image image=”321″ img_size=”full” qode_css_animation=””][vc_empty_space height=”45px” background_image=”615″ image_repeat=”no-repeat”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”40px”][/vc_column_inner][vc_column_inner offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-6″ css=”.vc_custom_1467974270400{padding-right: 2.3% !important;}”][vc_single_image image=”416″ img_size=”full” qode_css_animation=””][vc_empty_space height=”45px” background_image=”615″ image_repeat=”no-repeat”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”40px”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text][/vc_column_text][vc_column_text]

Mūsų komanda

[/vc_column_text][vc_column_text]

Direktorė Jolanta Lipkevičienė

„Žaliosios gamtos  mokyklos“ idėjos autorė ir steigėja, straipsnių autorė, asmenybės  ugdymo trenerė,  aktyvi visuomenininkė, seminarų mokytojams ir tėvams  rengėja, tarpusavio santykių konsultantė.

Tarpininkaudama tarp mokyklos, vaiko ir šeimos mokyklose, darželiuose pastebėjo, kad yra per mažai asmenų gebančių suprasti šiuolaikinius vaikus ir kurti jiems tinkamas aplinkas. Destruktyviai besielgiančių vaikų, specialius poreikius turinčių daugėja, o juos suprantančių ir gebančių jiems padėti ugdyti gerą charakterį mažėja. Švietimo įstaigose  kartu su mokytoja, tėvais  per 6d. nuodugniai dirbant vaikams ir kolektyvui padeda susigrąžinti, drąsą, ramybę, darną ir pasitikėjimą. Esmė siekių, kad laimėtume visi, o ne kai kurie.  Šeimų ir jaunuomenės stovyklų organizatorė ir vadovė. Išlikimo stovyklose vaikams įdavus savireguliacijos įrankius sugrįždavo vaikams  entuziazmas  gyventi, mokytis. Mokyklose inspiruoja kurti mokinių patikėtinių centrus.

 

Erik Lemcke (Danija), „Žaliosios gamtos mokyklos” įkvėpėjas, konsultantas

Erik Lemcke turi ilgametę patirtį su žmogiškaisiais ištekliais pasaulinėje IBM kompanijoje.
Socialinės Ekologijos dėstytojas ir konsultantas, aktyviai dirbantis jau nuo 1987 metų. Erik Lemcke darbas pagrįstas Bernard’o Lievegoed’o holistiniais ir dvasiniais metodais žinomais kaip socialinė ekologija. Erik Lemcke CV

Ojars Rode „Tautskola 99 Baltie Zirgi (Latvija) įkūrėjas, direktorius, „Žaliosios gamtos mokyklos” konsultantas

Dr. Ojars Rode yra Latvijos Drusti miestelio „Tautskola 99 Baltie Zirgi” mokyklos įkūrėjas ir direktorius, fizikos bei matematikos mokytojas. Dr. mokytojo praktiko Ojars Rode sukurtoje prieš 25 metus „Tautskola 99 Baltie Zirgi” mokykloje ne deklaracijose, bet realybėje vaikams leidžiama mokytis savo individualiu tempu, sveikame mikroklimate, mišriose amžiaus grupėse. Mokykloje puosėlėjamos Latvijos tautinės tradicijos, ryšys su gamta.

Latvijoje veikia trys šios mokyklos padaliniai. www.drustutautskola.lv

 
 

Eva Appenzeller (Šveicarija, Brazilija) „Žaliosios gamtos mokyklos” konsultantė

Eva yra keturių vaikų motina, su šeima gyvena ir dirba Brazilijoje ir Šveicarijoje. Studijavo teatro improvizaciją ir integruotą balso lavinimą. Turi pradinių klasių mokytojos diplomą. Brazilijoje įkūrė natūralaus lavinimo erdves vaikams ir suaugusiesiems. Dvasinis humanizmas jos kvėpavimas.

Savo vaikus moko šeimoje. Tiki, kad tik padedant tėvams tobulėti, ji gali matyti laimingas ir vaikų akis.

Eva daugiau kaip 10 metų kuria erdves mokymosi šeimoje tėvams ir vaikams. Veda seminarus, konsultuoja tėvus.

 

Aleksandras Žarskus, Žaliosios gamtos mokyklos įkvėpėjas.

Aleksandras save vadina: daraktorius- pirminių pažinimo šaltinių žinovas.

Vienas žymiausių  Lietuvos mąstytojų, knygų autorius, dvasinis vadovas, etnologas.

Aleksandras tyrinėdas protėvių pasaulį, mums padeda suvokti skaistos kultūrą pagrįstą  asmeniniu sąmoningumu, kas Rytų kultūrose vadinama nušvitimu ar prašviesėjimu.

,,Kiekviename žmoguje yra tai, kas dieviška, vadinamoji dieviškoji kibirkštis, kurią visai tinka vadinti ir skaista ar skaistumu.

Kai lietuvis praranda skaistumą, dorumą, padorumą, labai greit „sugenda”. Lyg tas baravykas: išnešei iš miško, ir per tris dienas sunyko. Senieji skaistumo, dorumo reikalavimai buvo paprotiniai, paremti daugiau bendruomenine, nei asmenine atsakomybe, todėl kai toks žmogus “ištrūksta” iš papročių, jis lieka tarsi be nieko, be apsaugos. Tada atsiranda didelis pavojus greitai sugęsti, nes trūkstant asmeninio sąmoningumo jis lengvai prisiima įtakas.”

 

Stanislava Hana Šumilaitė, teatro mokytoja

Režisierė bei humoristė. „Jau ketverių metų stovėjau ant kėdės ir dainavau, vaidinu nuo šešerių“ – pasakojo ponia Hana. Jau nuo mažumės režisierė organizuodavo kiemo vaikų spektaklius.

Kaune buvo stipri lenkų bendrija, kuri turėjo ne tik vaikų teatro būrelį, bet ir chorą. Vėliau pradėjo vaidinti ir lietuvių kolektyve tuomečio „Inkaro“ kultūros namuose. Su gamyklos stipendija išvažiavo studijuoti į Klaipėdą, įsipareigojusi grįžti dirbti atgal. Buvo pirmoji liaudies teatro režisierių laida.

Dabar ponia Hana labiausiai atsidavusi režisavimui, kuria vaikų ir suaugusių spektaklius. Nors visada svajojo būti režisiere ir mėgaujasi tokiu savo darbu, prisipažįsta, kad aktorystė – nuotykis, kuriam sunku atsispirti.

Maištingos sielos režisierė nuo pat karjeros pradžios dirbo taip, kaip liepia širdis. Prisidengdama menu, vis stengėsi žadinti žmonėse tas idėjas, kurios ją jaudina.

Humoristė ne tik režisuoja spektaklius, bet ir džiugina vaikus bei suaugusius vesdama renginius.

Ji juokiasi, kad gali save vadinti dvasios aristokrate, kadangi myli savo darbą taip, kad jo visai nelaiko darbu.

„Aš kartais save vadinu aristokrate, kadangi nė valandos gyvenime nedirbau. Visą laiką dariau tai, ką myliu ir ką labai mėgstu daryti. Su amžiumi tu supranti, kad tai yra tokia vertybė, nes dažnai sutinki žmones, kurie per kančią eina į darbą.

Geros nuotaikos ir energijos nestokojanti moteris pamilo mūsų mokyklos vaikus.

Direktorės pavaduotoja Indrė Pavinkšnienė

,,Žaliosios gamtos mokyklos“ steigėja,  administratorė. Tvirtos šeimos puoselėtoja, trijų vaikų mama, Lietuvos tėvų forumo narė, asociacijos ,,Šviesos kampelis“ valdybos pirmininkė,   socialinės veiklos darbuotoja. Per 12 metų gerai įvaldžiusi  vaikų mokymą mentoriaujant. Indrė šeimų ir jaunuomenės stovyklų organizatorė ir vadovė, dirbo du metus darželio auklėtoja.  Seminarų tėvams, mokytojams, mokiniams rengėja, šeimų universiteto moderatorė. Turinti išsilavinimą: socialinio darbo praktikos magistras, vertimo iš vokiečių ir rusų kalbų bakalauras.

Indrė gerai žino mokyklos tikslus ir metodus, geba kurti sveiką mikroklimatą.  Konstruktyviai, koncentruotai išsako savo nuomonę, pasiūlymus, komentarus nesusipriešindama su kolegomis. Labai  atsakinga,  punktuali, drąsi, veržli, jautri, ištverminga. Reikalui esant  greitai pagal poreikį perima iš kitų  darbus, veiklas. Myli vaikus ir geba užgarantuoti visapusišką vaikų saugumą. Sugeba vykdyti vaikų tarpusavio santykių konfliktų vadybą.  Geba vadovauti vaikų grupei demokratiniais principais. Randa visada su vaiku per susitarimus lanksčias išeitis. Tai asmuo, kuris tam tikrose situacijose siekia bendros gerovės atsisakydamas vien tik savo asmeninės naudos.

Nuo 2019m. rugsėjo Indrės mažoji dukrytė pradėjo eiti į „Žaliąją gamtos mokyklą”.

         

Aušra Jaskienė                     Aušra su vyru Nerijumi        Aušra su jauniausia dukryte Izabele

Aušra – mokyklos istorijoje yra svarbi mokyklos gimimo inspiratorė, nuėjusi “Žaliosios gamtos mokyklos” steigėja.
Tai moteris spinduliuojanti meile ir pagarba kitiems. Keturių vaikų motina, santuokoje 19 metų.
Labai guvi, kūrybiška asmenybė, linksma, artistiška, moka gaminti įvairius rankdarbius. Apie 10m. siuvo ir nuomavo vaikų spektakliams rūbus. Priklauso sveikuolių organizacijai, domisi aromaterapija.
Turi aštrų protą ir moka valdyti jausmus.
Jos nuomone švietimas turi vaikus šviesinti, bet netamsinti.
Savanoriaudama stovyklose savo meile dalinasi su vaikais ir iš vaikų namučių .
Tai nuolat besimokanti, labai veikli ir atsakinga moteris. Turi aukštus finansinio raštingumo įgūdžius. Nori, kad kuo daugiau vaikų su dideliu noru eitų į mokyklas.

Dailės ir teatro mokytoja Rūta Kučinskaitė

Rūta yra trijų vaikų mama. Ne tik dailininkė, dailės mokytoja, bet ir teatro mokytoja. Labai jautrios sielos, mylinti gamtą, vaikus, gyvenimą. Rūta yra kūrybiška, kupina idėjų, artistiška, dvasinga asmenybė. Dalyvauja įvairiose stovyklose, kuriose gali pamaitinti ne tik savo protą, bet ir sielą.

Mokytoja – mentorė Laima Sakalauskienė

Esu Laima Sakalauskienė – jau dvylika metų žmona, dviejų vaikų mama. Gyvenime taip nutiko, kad išklydau iš savo profesinio kelio net nepradėjusi karjeros ir pasukau tuo, kuriuo visada svajojau eiti, tik suaugusių žmonių lūkesčiai nedavė ramybės. Mokiausi KTU, įgijau medienos inžinieriaus specialybę, dirbau kelis metus baldų projektavime, bet nesijaučiau save realizuojanti. Veikla pasikeitė savaime, kai vaikams atėjo laikas eiti į darželį, tuomet sustiprėjo noras daryti kažką savo, kurti. Tuo metu dirbau valstybinėje institucijoje ir nusprendžiau, kad esu „ne savo rogėse”. Taip mano gyvenime vėl atsirado fotografija, kuria žaviuosi nuo paauglystės, ir rankų darbo albumai. Tai veiklos, kurios mane ramina, augina ir maitina.

Nuolatinis dalyvavimas vaikų darželių, o vėliau ir mokyklų renginiuose, pagalba juos organizuojant, fotografuojant, pažadino norą būti šalia vaikų ne tik kaip stebėtojai, pagalbininkei, bet ir kaip mokytojai. Vaikystėje labai dažnai žaisdavom mokyklą – mokydavau savo jaunesnę sesę, drauges bei pusbrolius, pusseseres, kurių turėjau visą pulką (mano mama kilusi iš  dešimties vaikų šeimos). Patikdavo dalintis savo žiniomis. Tik dabar suprantu, iš kur tas noras atėjo būti su vaikais ir atiduoti tai, ką jau žinau.

Vaikai – mano gyvenimo džiaugsmas, mano vertybė. Per juos aš atrandu save, mokausi kartu iš naujo pažinti pasaulį, džiaugtis smulkmenomis, gyventi šioj akimirkoj ir nuolat žaisti.

Šalia visko, ko esu išmokusi per gyvenimą, dar vaikus mokysiu anglų kalbos  inovatyviais būdais veikiant, fotografuojant.

Mokytojas – mentorius Paulius Martinaitis

Po visų patirčių švietimo baruose, visų magistratūrų, aspirantūrų, bakalaurų, atestacijų, veiklos kraštotyros, žygeivių, Eucharistijos bičiulių, savilaidos judėjimuose esu giliai įsitikinęs, kad bendruomenė yra pagrindinis ugdymo veiksnys.

Brandžioje bendruomenėje ugdymas dera su ugdymusi, nematerialios investicijos į vaiką duoda didžiausią pridėtinę vertę, kuri yra tvirtas pagrindas išsilavinimui, vaiko suprastam, derančiam su jo, jo šeimos gyvenimo prasme, tikslais.

Esu įsitikinęs, kad „Žaliojoje gamtos mokykloje“, kuri suburia pasišventusius pedagogų luomo žmones, bus atviros visų mokyklos bendruomenės narių sielos ir tai lems dvasingus, tvirtus, vaisingus santykius, o mano patirtis Bendrystės pedagogikoje paįvairins mokyklos gyvenimą.

Savanorė mentorė Aistė Morkūnienė (motinystės atostogose)

Su vyru  šeimoje auginame 3 vaikus: Joną, Jorį ir Mildą.
Užaugau vienkiemyje, apsupta gamtos.
 Vaikystėje anksti rytą jau brisdavau per rasotą žolę, kvepiančias dar nešienautas pievas, klausydama žiogų orkestro, pempės klykavimo.
Čia vykdavo pačios įdomiausios vaikystės pamokos: spalvų, kvapų , gyvybės. Laikas ištirpdavo ir grįždavau neretai jau vakarop.
Ir dabar su šeima  renkame žolynus, distiliuojame hidrolatus,  turime tradiciją kepti duoną.
Pagal profesiją esu visuomenės sveikatos specialistė, dirbu jau 15 metų.
Valstybinėse mokyklose stebėdama pavargusius, apatiškus vaikus, kėliau klausimus viduje – kaip galėčiau padėti?
Esu  asociacijos ,,Šviesos kampelio” narė. Ketverius metus savanoriauju jaunuomenės stovyklose.
 Žalioji gamtos mokykla man yra pavyzdys erdvės, kur vaikas gali ugdytis ir augti visapusiškai, natūralioje aplinkoje, atliepiant jo vidinius  poreikius.
Vienus metus mokiausi mentorystės iš Žaliosios gamtos mokyklos vedlių ir dabar jaučiuosi drąsiai atlikdama mokytojos/mentorės vaidmenį.
Mokyklos metodai yra  naudingi ir mano asmenybei skleistis, ir šeimos gyvenimui, ir bendravimui visuomenėje, ir vaikų ugdymui.
Tad atsiduodu šiai mokyklai ir ne tik mokymui, bet ir mokymuisi.
 

Mokytojas mentorius Skalmantas Barkauskas

Žmogus orkestras, labai daug turintis aukštų kompetencijų pedagoginiame darbe.
Kanklių meistras, muzikantas, amatininkas.
Ypatingas jaunuomenės vedlys.

Biologijos, lytiškumo ir sporto mokytojas-savanoris Ramūnas Rytas Bartulis

Esu Ramūnas Rytas Bartulis, mylintis gyvenimą- mylintis visa, kas gyva, visa kas vyksta ir visa kas YRA. Šiame gyvenime užsiimu kasdieniu įvairių patirčių kaupimu, besąlygišku įvykių ir suvokimų priėmimu bei paleidimu- saviugda, kuri šiuo metu vyksta per muzikos produkciją, mušamųjų instrumentų studijavimą bei dėstymą kitiems. Taip pat domiuosi mityba, kovų menais, psichologija ir visatos/gyvenimo dėsningumu. Jaučiuosi esąs žmogus iš visur. Gimiau Panevėžyje; paauglystėje atsidūriau Vilniuje. Keturis metus (tėvelių dėka) teko pagyventi Afrikoje (Malavio respublikoje), kur būdamas paaugliu pamačiau gyvenimą visai iš kitos pusės, bei užmezgiau ilgalaikį ryšį su mušamaisiais instrumentais. Po to atsidūriau Kaune, tada Kinijoje, Anglijoje (Bristolyje), vėl Kaune, vėl Anglijoje (Londone) ir galų gale vėl Kaune! Mano gyvenimo siekis- kuo geriau pažinti Aukščiausiąją Jėgą- viso ko Kūrėją. Per tą artimą santykį nugyventi kuo pilnavertiškesnį, kuo šviesesnį ir spalvingesnį gyvenimą. Dalintis tuo gyvenimu su visa aplinka ir prisidėti prie bendros viso šito stebuklo evoliucijos. Esu be galo dėkingas už galimybę prisijungti prie Žaliosios Gamtos mokyklos ir pasiruošęs visapusiškai tobulinti bei tobulėti kartu.

Savanorė mentorė, teatro mokytoja Kotryna Šileikaitė (motinystės atostogose)

Profesionali aktorė, pedagogė, kultūrinių projektų vadovė ir renginių, stovyklų organizatorė. Sukauptas aktorystės amato žinias siekia pritaikyti pedagogikoje, įskiepyjant programinius dalykus: matematiką, lietuvių kalbą, gamtos mokslus, istoriją ir t.t., nes kuriant vaidmenį, turi būti ,,visų galų” meistras. Yra praėjusi kūno ir balso plastikos meno kursus pas J. Vasiljev ir K. Linklater, kurių metodą (prigimtinio balso atidarymą per kūno plastiką ir žaidimus) taiko teatro pamokose, kurias veda mokyklose. Keli metai užsiima režisūrine veikla, kuria edukacijas-spektaklius vaikams, kūdikiams, dirba su jaunimu kuriant šimtadienio spektaklius. Mokydamasi J. Gruodžio konservatorijoje įgijo gitaros, fortepijono ir skersinės fleitos valdymo įgūdžius, kuriais dalinasi su įvairaus amžiaus vaikais pagal S. Suzuki metodą, kadangi pati šią mokyklėlę yra baigusi. Domisi etnologija, folkloru, laisvalaikiu eina į žygius rinkdama etnografinę senolių, gyvenančių vienkiemiuose medžiagą, remdamasi ja kuria įvairių temų sceninius performansus-spektaklius, pvz.: ,,Kelias į požemį” spektaklis apie mirties virsmą, remiantis A.Žarskaus ir A. Patacko ,,Virsmų knyga” ir senolių pasakojimais. Rašo įvairius kultūrinius projektus skirtus sceniniam menui puoselėti. Daug veiklos skiria Baltų mitologijos parko puoselėjimui, edukacijų rengimui, amatų ir menų festivalio ,,Žolynai” organizavimui, parko priežiūrai, vaikų stovyklos organizavimui ir bendruomeniškumo puoselėjimui. Taip pat yra baigusi gidų kursus, domisi įvairių vietovių istorija, veda ekskursijas, įjungdama vaidybinių elementų, to krašto dainų ir t.t., priklausomai nuo ekskursijos temos. Domisi įvairių tautų kalbomis, kaip japonų, vokiečių, ispanų, prancūzų, lenkų, rusų. Mokosi jų greitakalbes, dainas. Turi patirties vaikų priežiūroje ir edukavime individualiai ir grupėse. Kotrynai svarbūs aspektai:sąmoningumas, bendrystė, dora, kūrybiškumas, teisingumas,emocinis raštingumas, refleksija.

Savanorė mentorė, geografijos mokytoja Rasa Kėrienė

Su Rasa susitikome ir susipažinome prieš tris metus, kai ji atvyko savanoriauti į “Šviesos kampelio” organizuojamą stovyklą “Išminčių keliais”. Rasa po 20 metų gyvenimo Airijoje grįžo į Lietuvą. Jai patiko stovyklos “Išminčių keliais” ir “Žaliosios gamtos mokyklos” koncepcija ir ji daugiau įgyjus patirties tapo “Žaliosios gamtos mokyklos” savanore mentore ir gegografijos mokytoja. Airijoje Rasa vadovavo lietuvių mokyklai.

“Žaliojoje gamtos mokykloje” Rasa save aktualizuoja ugdant vaikus ir save.

Folkloro, istorijos ir filosofijos mokytoja – mentorė Daugailė Glinskienė (motinystės atostogose)

Vadovavo folkloro ansambliui „Sodailio”. Vaikams perteikia šalia folkloro etnokultūros, istorijos ir filosofijos žinias. Vaikų mylima pedagogė.

Savanoriai Vita ir Augantas Braziuliai

Moko folkloro, meno, istorijos

Folklore už Vitą geresnių nesutikome. Labai aukštos kultūros moteris. Galime drąsiai sakyti, tiesiog tiems, kurie ją sutinka labai gyvenime pasiseka. Moka folklorą jaunuomenei pateikti ypatingai patraukliu būdu. Jos pamokose vaikų širdys tiesiog apsąla nuo dainų, šokių, žaidimų, pokalbių ir muzikavimų. Folklore visi pasiimam stiprybės iš protėvių paveldo.

Per  folklorą perimam tautos žodinės tradicijos visumą: liaudies dainas, raudas, pasakas, sakmes, legendas, padavimus, mitus, mįsles, minkles, patarles, burtus ir kerėjimo formulės, oracijos.  Vitos ir Auganto folkloras išliko gyvas nesunormintas visada laukiamas didingas  nuotykis.

 

Jonas Misevičius, istorijos mokytojas, kuris mums dovanoja šeštadienio pamokas

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” anchor=”veikla” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” z_index=”” css=”.vc_custom_1525080411439{background-color: #f8f8f8 !important;}”][vc_column][vc_empty_space height=”41px”][vc_column_text]

Veikla

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” css=”.vc_custom_1467967623452{padding-top: 95px !important;padding-bottom: 60px !important;background-color: #f8f8f8 !important;}”][vc_column width=”1/2″ offset=”vc_col-lg-3 vc_col-md-3″][vc_empty_space height=”29px”][vc_column_text]

Dienotvarkė

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_empty_space height=”40px”][button target=”_self” hover_type=”default” text=”SKAITYTI DAUGIAU” link=”https://zaliojigamtosmokykla.lt/veikla/dienotvarke/”][/vc_column][vc_column width=”1/2″ offset=”vc_col-lg-3 vc_col-md-3″][vc_empty_space height=”29px”][vc_column_text]

Maitinimas

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_empty_space height=”40px”][button target=”_self” hover_type=”default” text=”SKAITYTI DAUGIAU” link=”https://zaliojigamtosmokykla.lt/veikla/maitinimas/”][/vc_column][vc_column width=”1/2″ offset=”vc_col-lg-3 vc_col-md-3″][vc_empty_space height=”10px”][vc_column_text]

 

Šventės

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_empty_space height=”40px”][button target=”_self” hover_type=”default” text=”SKAITYTI DAUGIAU” link=”https://zaliojigamtosmokykla.lt/veikla/sventes/”][/vc_column][vc_column width=”1/2″ offset=”vc_col-lg-3 vc_col-md-3″][vc_empty_space height=”15px”][vc_column_text]

Dokumentai

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][vc_empty_space height=”40px”][button target=”_self” hover_type=”default” text=”SKAITYTI DAUGIAU” link=”https://zaliojigamtosmokykla.lt/veikla/dokumentai/”][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” anchor=”ugdymas” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” css=”.vc_custom_1525080463206{padding-top: 61px !important;padding-bottom: 27px !important;}” z_index=””][vc_column][vc_empty_space height=”41px”][vc_column_text]

Ugdymas

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”34px”][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” angled_section=”no” text_align=”center” background_image_as_pattern=”without_pattern” css=”.vc_custom_1525076456817{padding-bottom: 70px !important;}” z_index=””][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Ugdymo programa

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”10px”][button size=”medium” target=”_self” hover_type=”default” text=”Skaityti daugiau” link=”./ugdymas/ugdymo-programa/”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Pedagogų ruošimas

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”10px”][button size=”medium” target=”_self” hover_type=”default” text=”Skaityti daugiau” link=”./ugdymas/pedagogu-ruosimas/”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Kiti mokymai

[/vc_column_text][vc_separator type=”normal”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”10px”][button size=”medium” target=”_self” hover_type=”default” text=”Skaityti daugiau” link=”./ugdymas/kiti-mokymai/”][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” css=”.vc_custom_1525077114049{background-color: #f8f8f8 !important;}” z_index=””][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”grid” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner][vc_empty_space height=”41px”][vc_column_text]

Priėmimas

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][qode_elements_holder number_of_columns=”two_columns”][qode_elements_holder_item item_padding=”5% 5% 5% 5%” advanced_animations=”no”][vc_column_text]Prieš priimant vaiką į mokyklą, norime susitikti su vaiko šeima pokalbiui. Siekiant kokybiško mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo pokalbis yra svarbus, kad pajustume sąlyčio taškus vieni su kitais, kad suprastume ar mūsų vertybės ir požiūris į vaiko ugdymą sutampa.

Mėnesinis mokestis už ugdymą „Žaliojoje gamtos mokykloje” yra 400 eur. , stojamasis vienkartinis mokestis – 400 eur. Priimant sprendimus dėl mokesčio už ugdymą vadovaujamės socialinės ekologijos  principais.

VšĮ „Žalioji gamtos mokykla” turi teisę sudaryti sutartį su šeimomis, kurios nori taikyti savo vaikams mokymąsi šeimoje.

„Žalioji gamtos mokykla” – ilgosios dienos mokykla, kurioje ugdytojai vaikus pasitinka nuo 8.00 val. ir išlydi  15.30 val.

Deja, norint šiandien vaikui suteikti galimybę mokytis kitokio modelio mokykloje tėvams  tenka mokėti, nes Valstybė nesuteikia vienodo rėmimo ir valstybinėms, ir nevalstybinėms mokykloms. Mūsų mokykloje dirba daugiau darbuotojų  vardan vaiko gerovės užtikrinimo.
 
„Žaliojoje gamtos mokykloje” atvirų durų dienos vyksta visus mokslo metus, jei norite susipažinti su mokykloje vykstančiais procesais, personalu, susisiekite ir sutarsime abiems pusėms patogų laiką.
 

Dėl priėmimo ar susipažinimo su mokykla, kreipkitės į direktorę Jolantą Lipkevičienę.

Tel. 8600 81221

El.paštas: jolantavertybes@gmail.com arba zgm.laiskas@gmail.com[/vc_column_text][vc_empty_space height=”10px”][button size=”medium” target=”_self” hover_type=”default” text=”Skaityti daugiau” link=”#”][/qode_elements_holder_item][qode_elements_holder_item item_padding=”5% 5% 5% 5%” advanced_animations=”no”][vc_single_image image=”121″ img_size=”full” qode_css_animation=””][/qode_elements_holder_item][/qode_elements_holder][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” z_index=””][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”grid” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner][vc_empty_space height=”41px”][vc_column_text]

Naujienos

 

VAIKŲ RADIO LAIDA, KURIOJE VAIKAI PRAŠO IŠSAUGOTI JIEMS TINKAMAS MAŽAS NEVALSTYBINES MOKYKLAS

Yra mokinių, kurie labai myli savo mokyklas.
Ir neseniai vaikai išgirdo, kad jų mylimos mažos, naujai atrastos (nevalstybinės) mokyklos nuo 2023m rugsėjo 1d. iš valstybės gali negauti jokio finansavimo.
 
Jie labai išsigando, kad reikės grįžti į buvusias valstybines mokyklas, o jiems ten nesisekė.
 
Puolė rašyti laiškus. Kuriuos prašė nusiųsti seimo nariams, švietimo ministrei.
 
Vėliau sugalvojo tuos savo laiškus perskaityti savo sukurtoje radijo laidoje, kurioje skaitė vieni kitų laiškus tikėdamiesi būti išgirsti.
Vaikai perduoda savo patirtį ir prašo pagalbos visatos, politikų ir visuomenės.
 
IŠSAUGOKITE MUMS TINKAMAS MAŽAS NEVALSTYBINES MOKYKLAS!
 
VAIKŲ RADIO LAIDOS 1 DALIES NUORODA:
VAIKŲ RADIO LAIDOS 2 DALIES NUORODA:
 
 

******************************************************************************************************

KAS VYKSTA SU VAIKU, KAI STIPRIAI SKIRIASI MOKYKLOS IR ŠEIMOS UGDYMAS, PARENGTIS

  • Vaikas išgyvena sumaištį. Atsiduria tarsi tarp dviejų girnapusių. Vaikai myli ir jiems svarbūs yra tėvai, bet taip pat jiems svarbi yra ir mokykla. Vaikas mato ir nuskaito savo vidumi skirtumus tarp mokyklos ir tėvų, tada pasimeta ir nežino, kaip modeliuoti savo gyvenimą ir kuo gyvenime vadovautis, ar tai ką sako ir kaip gyvena tėvai, ar tai ką sako ir kaip gyvenimas vyksta mokykloje.
  • Vaikas susikuria du atskirus pasaulius: vieną mokykloje, kitą namuose. Pvz.: nuėjus į kavinę su draugais, draugams pasiūlius palaiminti maistą, pasako “bet čia juk ne mokykla”.
  • Vaikas tampa uždaresnis:

             – Saugodami tėvus, prašo mokyklos nepasakoti tėvams tam tikrų situacijų, neliesti tam tikrų temų, kuriose jaučia takoskyrą tarp šeimos ir mokyklos. To pasekoje vaikas užgniaužia savyje emocijas, išgyvenimus. Pvz.: atėjęs į mokyklą verkia ir sako, norėčiau pasidalinti su jumis, kas su manimi vyksta, bet tai nepatiks mano tėvams. Tada savo kančią vaikas laiko savo viduje uždaręs ir ugdytojai tampa bejėgiais padėti vaikui.

            – Mokykloje vengia pasakoti savo išgyvenimus, patyrimus namuose. To pasekoje vaikas užgniaužia savyje emocijas, išgyvenimus. Vaikas bėga nuo temų, kas liečia charakterio vadybą, atsakomybes, nuostatas, tarpusavio santykius, požiūrį į gyvenimą, su ugdytoju, parodo tai kūno kalba.

  • Kai tėvai bijo, kad vaikas atsiliks akademiniuose dalykuose, tiesiogiai ar netiesiogiai (vaikai nuskaito tėvų lūkesčius) spaudžia vaiką atlikinėti akademinių dalykų užduotis. Kai vaiko vertingumą tėvai nustato pagal vaiko akademinių rezultatų pasiekimą, tai žeidžia vaiką, jis gauna žinutę, kad vis esi nepakankamas. To pasekoje vaikas praranda galimybę patirti išsimokyklinimo naudą (negali persikrauti smegenys, keistis požiūris į savęs vertinimą, savivertę, atrasti naujus mokymosi būdus, formas, atrasti savo pašaukimą, atskleisti talentus, suvokti ir pripažinti alternatyvų mokymosi būdą, suvokti savo temperamentą,  savo unikalumą), kad atsigautų, “išsiventiliuotų” ir susigrąžintų gyvenimo ir mokymosi džiaugsmą.
****************************************************************************************************************
 
 

„ŽALIOJI GAMTOS MOKYKLA“ KVIEČIA MOKYTIS NAUJO MODELIO PAGRINDINĖJE MOKYKLOJE

 
LAUKIAMI vaikai nuo priešmokyklinio amžiaus iki 5 kl.
LAUKIAME tų, kurie nori mokytis šeimoje.
 
Prieš patenkant į šią mokyklą tėvai supažindinami su alternatyviu mokyklos modeliu, mokymo(si) metodais ir principais, bendruomene. Tėvų atranka turi kelis etapus tam, kad pažintumėme vieni kitus, „pasimatuotume”, ar galime kartu su šeima bendradarbiauti nuosekliame vaiko ugdyme.
 
• „Žalioji gamtos mokykla“ – tai mokykla, į kurią vaikai veržiasi, nenorėdami atostogų.
• Vaikai yra šios mokyklos bendraautoriai, jaučiasi šeimininkais.
• Tai mokykla, kuri artima namams, šeimai, joje mokomės mišrioje amžiaus grupėje.
• Tai mokykla, kurioje mokomasi savireguliacijos būdu, pagal savo interesus vieni su kitais ir iš kitų.
• Tai mokykla, kurioje mokosi ne tik vaikai, bet ir tėvai, mokyklos ugdytojai!
• Mokykloje vaikai susigrąžina pasitikėjimą savimi ir skleidžiasi kaip gėlės žiedai.
 
PAJUSKITE SAVO VAIKUS, KOKIO MOKYMOSI MODELIO JŲ PRIGIMČIAI REIKIA!
 
Pirminiam pokalbiui skambinkite telefonu, nr. 860081221 arba rašykite el.paštu: zgm.laiskas@gmail.com
 
Žiemos malonumai ŽGM: https://fb.watch/isScCBgmoc/
Interviu su ŽGM konsultantu socialinės ekologijos specialistu iš Danijos Erik Lemcke: https://www.youtube.com/watch?v=amL6rHqVkGc
Laida, kurioje pristatyta ir Žalioji gamtos mokykla: https://youtu.be/5AHhqMsWLXE

**********************************************************************************************************

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]

Diskusija: Ar Lietuvai reikia mažų alternatyvaus ugdymo mokyklų

Panašu, kad tęsiama mokyklų tinklo pertvarka šį kartą užsimojo ir ant nevalstybinių mokyklų. Nevalstybinės mokyklos gauna mažesnį finansavimą, nei valstybinės, o šis žingsnis gali uždaryti daug inovatyvių mokyklų arba palikti jas stagnuoti. Ar mums reikalingos privačios ir bendruomeninės mokyklos? Kas jei ne jos atneš inovacijas į visą švietimo sektorių?

LTF inicijuotoje apskrito stalo diskusijoje dalyvauja:
* Gintaras Steponavičius, teisininkas, Lietuvos politinis bei visuomenės veikėjas, buvęs LR Švietimo ir mokslo ministras, švietimo konsultantas;
* Jolanta Lipkevičienė, nevalstybinių ugdymo įstaigų asociacijos narė;
* Ramūnas Aušrotas, teisininkas, ,, Rengimo šeimai asociacijos” pirmininkas;
* Audrius Murauskas, LTF tarybos narys;
* Agnė Klimčiauskaitė-Janavičienė, Forvardo „mokymosyklos” (mokykla, kurioje nemokoma, o vyksta mokymasis) ugdymo vadovė ir mentorė. „Pažinimo medžio” direktorės pavaduotoja pagrindiniam ugdymui;
* Mindaugas Puidokas, LR seimo narys;
* Tautvydas Kazlauskas, Lauko mokyklos vadovas;
* Artūras Žukauskas, LR Seimo Švietimo komiteto pirmininkas;
* Vilija Targamadzė, edukologijos prof.habil.dr., LR Seimo narė;
* Ramūnas Skaudžius, ŠMSM viceministras ir ministro patarėja Agnė Andriuškevičienė;
* Tadas Stasytis, Melkio mokyklos vadovas.

**********************************************************************************************************************************************

Susitikimas su Žaliosios gamtos mokyklos konsultante Eva Appenzeller apie mokymąsi šeimoje

**********************************************************************************************************************************************

Susitikimas su Žaliosios gamtos mokyklos direktore Jolanta Lipkevičiene apie ŽGM bei mokymąsi šeimoje

**********************************************************************************************************************************************

„Gerosios tėvų patirties sklaida”

Lietuvos tėvų forumo organizuoto renginio „Gerosios tėvų patirties sklaida” 2020 lapkričio 14 d. įrašo nuoroda.

Šiame renginyje pranešimą skaitė „Žaliosios gamtos mokyklos” direktorė Jolanta Lipkevičienė

**********************************************************************************************************************************************

„Žaliosios gamtos mokyklos” konsultantės Evos Appenzeller seminarų Lietuvos tėvams ir pedagogams nuorodos

**********************************************************************************************************************************************

„Žaliojoje gamtos mokykloje” vyksta mokymai ir simuliacijos metodais

https://zaliojigamtosmokykla.lt/wp-content/uploads/2020/10/Mokymasis-simuliacijos-metodu-per-zaidima-Zaliojoje-gamtos-mokykloje.pdf

**********************************************************************************************************************************************

Mokymai: Tu tikrai gali daugiau visose gyvenimo vaidmenyse. Paskaita – pašnekesiai su „Žaliosios gamtos mokyklos“ direktore Jolanta Lipkevičiene.

Daugiau informacijos: https://www.facebook.com/events/1604410859736894

Numatytos mokymo datos:

2020 09 29

2020 10 20

2020 11 10

2020 12 15

2021 01 19

2021 03 12

2021 04 09

2021 05 18

**********************************************************************************************************************************************

**********************************************************************************************************************************************

ŽGM direktorės J. Lipkevičienės kalba Rugsėjo 1-osios šventės proga (2020m.)

Sveiki,

Susirinkę į ateičiai priklausančią mokyklą. Mūsų mokinių tėvai išlaikę sąmoningumo egzaminą  suteikė progą savo  vaikams  mokytis ŽGM.

Rugsėjo 1d. šalia mokslo ir žinių dienos,  galėtų būti pavadinta susitikimų diena.  Betarpiški susitikimai visų karantinų akivaizdoje tapo labai vertingi.

Priminsiu kuo tai kitokia mokykla.

  • Čia saugoma vaikystė.
  • Joje vaikai pajunta artimą ryšio su aukštesnėmis jėgomis, išmoksta gyvojo tikėjimo praktikų.
  • Čia vaikas turi tamprų ryšį su gamta.
  • Čia kiekvienas sulaukia pagarbos ir gali mokytis savo tempu.
  • Čia mokykla, kurioje ir mokytojams/mentoriams mokinys gali užrašyti pastabą, minusą.
  • Čia mokykla, kur asmenybių apsuptyje mokosi vaikai iš praktikų.
  • Čia mokykla, kurioje visko mokomasi su prasme, nuodugniai ir be pertekliaus.
  • Čia mokykla, kurioje vaiko judesių nevaržo uniforma, nei paiki reikalavimai.
  • Čia mokykla, kuri stimuliuoja ir tėvus mokytis meistriškumo tėvystėje.
  • Čia mokykla, kurioje vaikai dainuoja liaudies dainas iš visos širdies.
  • Čia mokykla, kurioje visi vaikai tampa fiziškai, emociškai ir dvasiškai stiprūs.
  • Čia mokykla, kurioje mokomasi gyvenimo pačiu gyvenimu.
  • Čia mokykla, kurioje vaikai suvokia priežasties ir pasekmės dėsnį per pozityvią discipliną.
  • Čia mokykla, kurioje vaikų klausimai labiau vertinami, nei atkartojantys atsakymai.
  • Čia mokykla, kurioje praktikuojama aukšto lygio atsiprašymo kultūra, žalos atlyginimas.
  • Čia mokykla, kurioje kas mėnesį mokiniai vyksta į ekskursiją  su profesiniu vaidmeniu.
  • Ši mokykla skatina nestandartiškai mąstyti. Vaiko smegenis  stimuliuoja žaidimai ir gamta.
  • Mokykla skirta vaiko mąstymui, jausmų ir valios ugdymui. Vaiko sielai, širdžiai ir protui taurinti, o žinias pateikiam, kaip kelią į tokį tikslą.
  • Mokytojų vertingumas nustatomas, kiek jis turi polėkio saviauklai, kiek geba būti teisingu ir sąžiningu su vaikais, neslepiant nuo jų tai kas vyksta jo viduje.
  • Mokyklos aksiomos: gėris ugdomas gėriu, meilė meile, teisingumas teisingumu, kilnumą ugdo kilnumas.
  • Tai kilnių žmonių kalvė.

Prasmingų visiems mokslo metų!

**********************************************************************************************************************************************

**********************************************************************************************************************************************

**********************************************************************************************************************************************

Mokyklos dalininkės Jolanta Lipkevičienė, Rūta Gustienė ir Indrė Pavinkšnienė mėgaujasi pavasariu ir mokyklos kieme žydinčiomis obelimis ir jų žiedų kvapais.

**********************************************************************************************************************************************

Neuropsichologo Dr. Bill Stixrud principai yra savastis Žaliosios gamtos mokyklos

**********************************************************************************************************************************************

**********************************************************************************************************************************************

KVIEČIAME Į PEDAGOGINIŲ STUDIJŲ VAKARĄ

„UNIKALŪS VAIKŲ UGDYMO METODAI”

2020 01 30 18.00 – 20.30 val.

„Žaliojoje gamtos mokykloje”, Agnapolio 18, Smiltynų I km., Kauno raj.

Tai reguliarus kasmėnesiniai susitikimai ne tik pedagogams, bet ir tėvams. Net jei ir anksčiau juose nedalyvavote, visada galite prisijungti.

Pedagoginių studijų vakare ieškosime atsakymų į klausimą „kaip dirbti / gyventi su vaikais, kad jie liktų dėkingi visą gyvenimą?”, gvildensime įvairias pedagogines temas iš įvairių šaltinių, kaip padėti vaikams išgyventi pilnavertę vaikystę.

Vyks mokymasis vienų su kitais ir iš kitų bendraminčių grupėje.

Veda: Jolanta Lipkevičienė („Žaliosios  gamtos mokyklos“  direktorė, straipsnių autorė, asmenybės  ugdymo trenerė, aktyvi visuomenininkė, seminarų mokytojams ir tėvams  rengėja, tarpusavio santykių konsultantė. Tarpininkauja tarp mokyklos, vaiko ir šeimos mokyklose, darželiuose, padeda suprasti šiuolaikinius vaikus ir kurti jiems tinkamas aplinkas.)

Registracija tel. 8600 81221, el. paštu: zgm.laiskas@gmail.com

Kaina: 10 eurų.

**********************************************************************************************************************************************

Vaikai praleidžia mažiau laiko lauke nei kaliniai

Nors kaliniams didžiausio saugumo kalėjimuose JAV garantuojamas mažiausiai 2 valandų lauko laikas per dieną, pusė vaikų visame pasaulyje praleidžia mažiau nei valandą lauke, praneša TreeHugger.com.

Apklausus 12 000 tėvų iš 10 šalių, nustatyta, kad trečdalis vaikų (nuo 5 iki 12 metų) kiekvieną dieną praleidžia mažiau nei 30 minučių. Apklausa, kurią rėmė „Unilever“ skalbimo priemonių prekės ženklai OMO ir „Persil“, įkvėpė naują rinkodaros kampaniją – „Purvas geras – išlaisvink vaikus“.

Kaliniai, esantys Indianoje, maksimaliai saugiame objekte, lauko laiką pavadino savo dienos „akcentu“. „Jūs pasiimate visas savo problemas ir nusivylimus ir tiesiog paliekate juos ten“, – sakė vienas kalinys. Kitas sakė: „tai palaiko mano protą“.

Paklausti, kaip jie jaustųsi, jei „kiemo laikas“ būtų sutrumpintas iki vienos valandos per dieną, kaliniai atsakė, kad tai sukels daugiau pykčio ir pasipiktinimo. Vienas kalinys teigė, kad tai bus „kankinimas“. Kalėjimo prižiūrėtojas teigė, kad tai gali būti „pražūtinga“. Kaliniai yra sukrėsti sužinoję, kad dauguma vaikų per dieną praleidžia mažiau nei valandą lauko laiko. Vienas iš jų naujienas vadina „slegiančiomis“. Kitas teigė, kad jei dabar galėtų būti išpildytas jo noras, tai jis norėtų nuvežti savo vaiką į parką. Kitame tyrime nustatyta, kad vienas iš devynių vaikų „mažiausiai 12 mėnesių nėra vaikščiojęs parke, miške, paplūdimyje ar kitoje natūralioje aplinkoje“. Neseniai „Huffington Post“ pranešė, kad kai vaikai šiandien praleidžia tik pusę to laiko, kurį tėvai praleido lauke, mes gaminame „asocialią, be vaizduotės, neaktyvią kartą“. Tik pusė vaikų kada nors yra pasistatę smėliadėžę paplūdimyje ar surengę pikniką kieme, o daugiau nei trečdalis niekada nežaidė purve. Be to, maždaug pusė vaikų renkasi ekrano laiką, o ne žaidžia su kitais lauke

Augindami „asocialius, be vaizduotės ir neaktyvius“ vaikus, kurie patyria laiko stoką lauke, auginame vaikus, kurie serga fiziškai ir psichiškai: „Mes fiziškai aktyvūs, kai leidžiame laiką lauke, todėl esame mažiau linkę nutukti. Kai saulė liečia mūsų odą, mūsų organizmas gauna vitaminą D, kuris padeda spręsti daugelį sveikatos problemų. Kvalifikuoti moksliniai tyrimai parodė, kad laikas, praleistas lauke, sumažina širdies ligų, osteoporozės, išsėtinės sklerozės ir kai kurių vėžio formų rodiklius. Vaikai, turintys ADHD, geriau koncentruojasi, kai praleidžia laiką lauke. Gamtos laikas lemia pozityvesnes nuotaikas, taip pat mažesnį stresą ir nerimą. “

https://returntonow.net/2016/03/28/kids-spend-less-time-outdoors-than-prisoners/?fbclid=IwAR2hsaQh3ZuCnDU-Fcbe9_ZYUFypTs3u_X1TGs-i-UtQ1JthLj_TD_5KMJg

**********************************************************************************************************************************************

Kviečiame į seminarą

“UGDYMAS TARP GALIMA IR DRAUDŽIAMA”

2020 sausio 11 d. 11.00—17.00 val.

“Žaliojoje gamtos mokykloje”

Agnapolio g. 18, Smiltynai, Kauno raj.

Lekt. Jolanta Lipkevičienė

„Žaliosios gamtos mokyklos“  direktorė, straipsnių autorė, asmenybės  ugdymo trenerė, aktyvi visuomenininkė, seminarų mokytojams ir tėvams  rengėja, tarpusavio santykių konsultantė.

Tarpininkauja tarp mokyklos, vaiko ir šeimos mokyklose, darželiuose, padeda suprasti šiuolaikinius vaikus ir kurti jiems tinkamas aplinkas.

Nesulaukdamas jokių draudimų, vaikas ima jaustis nesaugiai. Logika tokia: jei man viskas galima, vadinasi, aš niekam nerūpiu. Tad vaikas ima elgtis agresyviai, tarsi prašydamas, kad jį kas sustabdytų. Jei ribų per daug – vaikas tam tikra prasme žlugdomas. Nes tokiu atveju tėvai jį bando apsaugoti nuo visko, kitaip tariant – nuo paties gyvenimo. Mokykloje atsiskleidžia šeimoje įgyti vaiko gebėjimai įsisavinti žinias, mąstyti, bendrauti, nesileisti skriaudžiamam, neskriausti kitų, suvokti kitų vaikų ir mokytojų elgesį, gebėti etapiškai prisitaikyti prie grupės. Užauginti sveiką, fiziškai stiprų, aktyvų, smalsų, pasižymintį geromis elgesio manieromis, gebantį rasti išeitis iš kebliausių situacijų vaiką – tai ne kareivėlį iš molio nulipdyti.

Registracija el.paštu: zgm.laiskas@gmail.com, tel. 8600 81221, 8611 58183

*******************************************************************************************************************************************

Štai taip mūsų mokyklą pamatė kūrybinė LRT PLUS laidos „7 Kauno dienos” kūrybinė grupė. Ačiū jiems už reportažą.

**********************************************************************************************************************************************

Esame vieni su kitais gamtoje labai tampriai susiję ir gyvybines jėgas galima papildyti vieni kitų pagalba.
Saugokime mus supančią gamtą, dažniau pavaikščiokime basomis, apkabinkime medžius, palakstykime su vėju…

https://www.facebook.com/victor.bizantium/videos/1925051170972183/

**********************************************************************************************************************************************

„Pernai rudenį , beveik lygiai prieš metus, (…), Pasaulio klimato kaitos mokslininkai Jungtinėse tautose išleido ataskaitą, kad žmonija teturi apie dešimtmetį pasikeisti. Ne, nepasikeisti, bet apversti aukštyn kojomis savo egzistenciją, įskaitant ekonomiką, žemdirbystę, pramonę, ir iš esmės beveik visa kitą, kad išvengtume baisiausių klimato kaitos pasekmių. Kiti mokslininkai pradėjo reikšti įsitikinimą, kad dabartinė civilizacija jau neišvengiamai sugrius artimu metu. Vaikai visame pasaulyje išėjo į gatves, reikalauti pokyčių. < > Bet praėjus metams, veiksmų ir teigiamų pokyčių nematyti. Vaikai toliau eina į gatves ir mokosi iš savo patirties.
Mūsų namuose tuomet prasidėjo dažni pokalbiai, o kas jei iš tiesų mūsų civilizacijai liko vos dešimtmetis ar keletas iš jų? Kaip tas žinojimas pakeistų mūsų mokymąsi ir gyvenimą? Supratome, kad sunkiais laikais norėtume būti šalia artimųjų, aplinkoje kuri mums pažįstama ir artima. Panorome grišti į Lietuvą. Bet buvome įsipareigoję pasilikti Žaliojoje mokykloje (Balyje) ištisus mokslo metus. Taigi, nutarėme nesiblaškyti ir gyventi ir veikti, ten kur tuo metu buvome. Reaguodami į naujienas mes su vyru sukūrėme mokymosi kursą Žaliosios mokyklos (Balyje) vyresnių klasių moksleiviams kalbėtis apie šias grėsmingas prognozes, permąstyti savo gyvenimus, lūkesčius, ateities planus.
Tuo tarpu mūsų sūnus Oskaras buvo per jaunas šiam kursui. Bet jis jis irgi norėjo kažko imtis, pasidalinti su kitais savo mintimis. Todėl jis parašė laišką savo mokytojams, kad jis norėtų sukurti filmą pasirengimo klimato kaitai tematika. Pasitarę su juo, mokytojai atleido jį nuo kai kurių pamokų ir skyrė jam laiko asmeniniam darbui, o mokykloje dirbantis medijų mokytojas supažindino jį su filmų kūrimo pagrindais ir leido naudotis įranga. Oskarui patarinėjo Žaliąją mokyklą jau baigusi mokinė, kuri ketino savo profesinėje veikloje užsiimti jaunimo iniciatyvų skatinimų. (…) Filmuojama buvo gyvai, nesurežisuotai, pliaže stebint žmones, gyvūnus, tad kartais buvo sunku pagauti norimus kadrus. (…) Rezultatas yra netobulas ir gerokai skiriasi nuo pradinės vizijos, bet jis dėl to nėra mažiau vertingas, taip kaip ir kūrimo, darbo , sėkmių ir nesėkmių procesas ir visos neplanuotos ir netiesioginės pamokos, kurios jo metu buvo išmoktos ir įsisavintos. Ir bent jau man tai yra autentiško ugdymo pavyzdys. „
Iš Simonos Vaitkutės pranešimo LTF konferencijoje „Vaikas – darbo priemonė ar aukščiausia vertybė”: (svarbu paspausti CC, kad būtų lietuviški subtitrai)

https://youtu.be/MzyOSAUHvE4

Visą Simonos Vaitkutės pranešimą galite rasti čia:

**********************************************************************************************************************************************

„Žalioji gamtos mokykla” laukia visų norinčių prisidėti grąžinant aplinką, valant upelio prieigas, išvežant šiukšles.

Taip pat „Žaliąją gamtos mokyklą” galite paremti finansiškai.

Tiek dėl talkos, tiek dėl finansinės paramos galite kreiptis tel. 8600 81221 Jolanta

**********************************************************************************************************************************************

„Žaliosios gamtos mokyklos” moksleivių tėvų patirtys stebint savo vaikų pažangą:

**********************************************************************************************************************************************

Jolanta Lipkevičienė, Žaliosios gamtos mokyklos direktorė, LTF konferencijoje „Vaikas – darbo priemonė ar aukščiausia vertybė” su pranešimu Kokio ugdymo (ne)reikia, kad vaikai (ne)taptų dėžučių žmonėmis?”
https://www.youtube.com/watch?v=SNphvLTfB6c

**********************************************************************************************************************************************

Socialines ekologijos lektoriaus, VšĮ “Žaliosios gamtos mokyklos” konsultanto

Erik Lemcke (Danija)

PRAKTINIS SEMINARAS

AŠ IR KOMANDA. MANO VIETA IR POVEIKIS KOMANDOJE

DATA: 2019 SPALIO 18 D.

LAIKAS:  2019 SPALIO 19 D. 9.00—17.00 VAL.

2019 SPALIO 20 D. 9.00—17.00 VAL.

VIETA: AGNAPOLIO G. 18, SMILTYNŲ I KM., KAUNO RAJ. “ŽALIOJI GAMTOS MOKYKLA”

KAINA:  REGISTRACIJOS AVANSAS 11 EUR. (atvykus į paskaitą, 10 eurų grąžinama, 1 eur.lieka banko mokesčiams ir apskaitai, neatvykus avansinis mokestis negrąžinamas.)

PASKAITA NEMOKAMA (finansuojama iš projekto lėšų net septynių NVO http://www.seimos.org/asis2019/, kurį remia LR Socialinės apsaugos ir  darbo ministerija)

Erik Lemcke – doras socialinės ekologijos specialistas, aktyviai dirbantis šioje srityje nuo 1987 metų. Jo darbas pagrįstas Bernard’o Lievegoe’o holistiniais ir dvasiniais metodais žinomais kaip socialinė ekologija.

Erik Lemcke turi Roskildės universiteto socialinio verslumo magistro laipsnį ir 2001-aisiais kartu su kitais pasaulio visuomeninkais įsteigė tarptautinę organizaciją GLOBENET3, orientuotą į pilietinės visuomenės vaidmenį kuriant tvarias bendruomenes ir demokratinį atsinaujinimą.

Jis yra vienas iš iniciatorių Transision movement judėjimo Danijoje ir sertifikuotas „Transition” treneris.

REGISTRACIJA BŪTINA.

REGISTRACIJA: el.paštu zgm.laiskas@gmail.com, tel. 8600 81221 Jolanta, 8611 58183 Indrė

**********************************************************************************************************************************************

Socialines ekologijos lektoriaus, VšĮ “Žaliosios gamtos mokyklos” konsultanto

Erik Lemcke (Danija)

PASKAITA

KRIKŠČIONYBĖS IŠŠŪKIAI ŠIUOLAIKINĖS VISUOMENĖS IR GLOBALAUS PASAULIO ŠVIESOJE

DATA: 2019 SPALIO 18 D.

LAIKAS:  16.00—18.30 VAL.

VIETA: AGNAPOLIO G. 18, SMILTYNŲ I KM., KAUNO RAJ. “ŽALIOJI GAMTOS MOKYKLA”

KAINA:  REGISTRACIJOS AVANSAS 11 EUR. (atvykus į paskaitą, 10 eurų grąžinama, 1 eur.lieka banko mokesčiams ir apskaitai, neatvykus avansinis mokestis negrąžinamas.)

PASKAITA NEMOKAMA (finansuojama iš projekto lėšų net septynių NVO http://www.seimos.org/asis2019/, kurį remia LR Socialinės apsaugos ir  darbo ministerija)

Ši paskaita supažindina su Kristologijos turiniu Senajame ir Naujajame testamente.

Dalyviai gaus gilesnį supratimą apie daugelio Biblijos eilučių prasmę kristologiniame kontekste. Šis supratimas gali būti naudojamas kaip būdas vidiniam žmogaus tobulėjimui. Kristologinės paskaitos šaltiniai iš Rudolfo Steinerio antroposofijos, taip pat Valentino Tombergo ir Willy Seisso dvasinės filosofijos

REGISTRACIJA BŪTINA.

REGISTRACIJA: el.paštu zgm.laiskas@gmail.com, tel. 8600 81221 Jolanta, 8611 58183 Indrė

**********************************************************************************************************************************************

Akimirkos iš 2019 rugsėjo pirmosios šventės

https://www.facebook.com/groups/678688395966920/permalink/701262277042865/

https://www.facebook.com/groups/678688395966920/permalink/701263517042741/

https://www.facebook.com/groups/678688395966920/permalink/701264267042666/

https://www.facebook.com/groups/678688395966920/permalink/701264780375948/

https://www.facebook.com/groups/678688395966920/permalink/701265223709237/

**********************************************************************************************************************************************

Jogos užsiėmimai su jogos mokytoja Inga

Pažinusius jogą Inga kviečia tęsti, naujai išgirdusius, kviečia atvykt ir pamėginti.

Pratybų metu: pratimai – išlaisvinantys, ištempiantys, stiprinantys, – vedantys kūną ir protą į darną, sąmonę -į plėtrą.
*
Nurimdyk protą ramiu kvėpavimu ir sulauk tylaus širdies atsako. Tai ir bus tikra.
Atvirai ir paprastai
Inga♡
atsakysiu, paaiškinsiu, būsiu kartu
Tel. 861251515

Papildomas paaiškinimas:
Laikas: nuo 09 d. 18:30 val. pirmadieniais ir trečiadieniais
Vieta : Všį Žalioji gamtos mokykla
Kauno r. Smiltynai Agnapolio g. 18
Turėti: jogos kilimėlį, užklotą, vandens.
Kaina: mėn. abonimentas – 50 eur
Studentams, senjorams, neįgaliems – 35 eur
Vienkartinis – 10 eur
Pirmas kartas – nemokamai.

**********************************************************************************************************************************************

RUGSĖJO 1-OSIOS ŠVENTĖ

2019 09 01

Pradžia: 13.30 val.

Vieta: „Žalioji gamtos mokykla“,

Agnapolio 18, Smiltynai, Kauno raj.

PROGRAMA

  • Muzikos terapeutės Ilonos Papečkytės dainuojamosios poezijos koncertas
  • Protų mūšis (Beatos ir Vilūnės šeimos pasirodymas)
  • Naujų mokinių pristatymas ir stojamasis egzaminas
  • Šeimų pasirodymai (kiekviena šeima parengia savo pasirodymą: dainos, šokiai, eilėraščiai, anekdotai, sutartinės ir kt.)
  • Spontaniškai visų dalyvių kuriamas vaidinimas pagal išmintingą pasakojimą
  • Diskoteka

JAU PASIILGOME JŪSŲ VISŲ IR SU NEKANTRUMU LAUKIAME JŪSŲ RUGSĖJO 1-ĄJĄ!

Vaišinės suneštinės.

**********************************************************************************************************************************************

Apie „Žaliąją gamtos mokyklą” INIT televizijos žiniose nuo 4.40 min.

**********************************************************************************************************************************************

Straipsnis apie mūsų nuostabiąją mentorę Neringą Rimkutę – Streikienę.

 Žaliosios gamtos mokyklos ir Kardokų gamtos mokyklos mokytoja mentorė, gyvenimo darnoje su gamta propaguotoja, žolininkė Neringa Rimkutė-Streikienė į kaimą su vyru persikėlė maždaug prieš 13 metų. Jauna šeima atsikėlė į plyną lauką ir apie metus gyveno palapinėje. Joje gimė ir jų pirmas vaikas. Šiandien šeima augina jau tris vaikus, kuriuos auklėja netradicinės pedagogikos principais. Rezultatas – visi vaikai skaičiavo jau ketverių, skaitė – penkerių.
Daugiau skaitykite: https://www.15min.lt/gyvenimas/naujiena/pokalbiai/i-plyna-lauka-atsikelusi-ir-palapineje-pagimdziusi-neringa-vaikus-moko-netradiciskai-1040-1181146

**********************************************************************************************************************************************

Už įpykusio vaiko apkabinimą stovyklos vadovės laukė netikėtos pasekmės

Jeigu vaiką sustabdėte, jam neleisdami griauti savo ar kitų gyvenimo, jis gali paleisti gerklę, ir netrukus pas jus prisistatys kaimynų iškviesta policija. Su tokia situacija susidūrėme savo rengiamoje stovykloje.

Gyvename tokiais laikais, kai tėvai ar pedagogai bijo disciplinuoti vaikus, nes jei tik kas išgirs vaiko klyksmą, gali apkaltinti, kad smurtaujama prieš vaiką. O kaimynai dažnu atveju nori ypatingos tylos, nepakenčia triukšmo, nesigilinę reaguoja, gaišindami policijos pareigūnus.

Būna, kad vaikai manipuliatyviai elgiasi, o suaugusieji iš nežinojimo leidžiasi būti valdomi. Jei tėvai, pedagogai neleidžia vaikams vienas kito mušti, griauti vienas kito statinių ir sulaiko fiziškai, neduoda atimti iš kito vaiko daikto, vaikas paleidžia gerklę, šaukia, siekdamas savo tikslo: „Paleisk mane, man skauda, gelbėkit, padėkit“. Tada kaimynai kviečia policiją, kad skriaudžiamas vaikas.

Skaitykite daugiau:https://www.lrytas.lt/bendraukime/man-rupi/2019/07/27/news/uz-ipykusio-vaiko-apkabinima-stovyklos-vadoves-lauke-netiketos-pasekmes-11227057/

https://www.delfi.lt/pilietis/voxpopuli/vaiku-stovykloje-vadovems-iskviete-policija-issake-nuomone-apie-supertevelius.d?id=81809197

**********************************************************************************************************************************************

Jautrus mokyklos direktorės laiškas: gana vaikus žaloti

Drąsiai sakau, gana vaikus žaloti, reikia jiems padėti. Kam mes pirmi atėjome į žemę – ar kad prieš vaikus demonstruotumėm perteklinę galią? Ar kad padėtumėm jiems būti savimi ir atsiskleisti? Kurkime aplinkas, kad vaikai sužydėtų, o ne vystų.

Dvylika metų vedu vaikams stovyklas gamtoje su palapinėmis, konsultuoju šeimas, tarpininkauju sprendžiant konfliktus tarp mokyklos, vaiko ir šeimos. Ir akivaizdžiai matau: vaikams į galvas pilamos pagrinde akademinės žinios, o bendrosios kompetencijos, kurios turėtų mokyklose būti ugdomos, yra apleistos.

Vaikai dalinasi, kad mokyklose viską reikia daryti pagal mokytojų komandas, į lauką retai kurioje mokykloje per pertraukas išleidžia. Patyčios yra tapę norma. Švietimo įstatyme yra nurodoma, kad reikia ugdyti pilietišką, socialiai jautrų, kritiškai mąstantį žmogų, norintį mokytis visą gyvenimą, bet…

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/pilietis/voxpopuli/jautrus-mokyklos-direktores-laiskas-gana-vaikus-zaloti.d?id=81636303

https://www.lrytas.lt/bendraukime/man-rupi/2019/07/05/news/direktore-ivardijo-kas-labiausiai-zaloja-vaikus-tai-vyksta-daugumoje-mokyklu-10983775/

**********************************************************************************************************************************************

Praktinė konferencija
„DĖL KOKIŲ PRIEŽASČIŲ VAIKAI TAIP VERŽIASI Į MOKYKLĄ?“
2019 07 31

Vieta: Kauno r. Smiltynų I km. Agnapolio g. 18

Tikslas: telkiant švietimo institucijas, NVO, aktyvius piliečius, pedagogus, tėvus ir vaikus bendrai ieškoti priemonių kaip turtinti švietimo pasaulį , kad Lietuvos vaikai noriai eitų į švietimo įstaigas.

Mokslas be auklėjimo – tai kalavijas bepročio rankose. ( Mendelejevas)

KAINA: 30 eur.

APRANGA: sportinė
Dalyviai bus vaišinami kava, arbata.
Pietūs atsineštiniai, arba bus galimybė nusipirkti samosų. (Užsisakyti iš anksto, registruojantis)

Būtina išankstinė registracija: zgm.laiskas@gmail.com Tel.: Jolanta 860081221; Indrė 861158183. Registracija patvirtinama pervedus dalyvio mokestį.

Konferencijos „Dėl kokių priežasčių vaikai taip veržiasi į mokyklą?” programa

**********************************************************************************************************************************************

Ką daryti, kad vaikai skaityti išmoktų patys be jokio spaudimo

**********************************************************************************************************************************************

2019 gegužės 28 d. Ilgakiemio mokykloje vykusioje tarptautinėje konferencijoje apie ekonominį, socialinį, ekologinį tvarumą “Žaliosios gamtos mokyklos” direktorė Jolanta Lipkevičienė skaitė pranešimą,,Kokio ugdymo (ne)reikia, kad vaikai (ne)taptų dėžučių žmonėmis”. J.Lipkevičienė dalinosi ir “Žaliosios gamtos mokyklos” patirtimi. J.Lipkevičienės pranešimas buvo klausytojų pripažintas pačiu naudingiausiu.
Kitoje nuotraukoje Ilgakiemio mokyklos direktorė A.Gužauskienė, J.Lipkevičienė, prof. O. Monkevičienė ir Kauno r. švietimo darbuotojos.

**********************************************************************************************************************************************

Kodėl turėtume nustoti skirstyti vaikus pagal amžių? (I dalis)

Kodėl turėtume nustoti skirstyti vaikus pagal amžių? (II dalis)

Kodėl turėtume nustoti skirstyti vaikus pagal amžių? (III dalis)

**********************************************************************************************************************************************

Žurnale „Verslo klasė” (kovo mėn.) buvo atspausdintas interviu su „Žaliosios gamtos mokyklos” direktore Jolanta Lipkevičiene.

**********************************************************************************************************************************************

Neįprasti matematiniai uždaviniai – nauda ar žala?

**********************************************************************************************************************************************

Mūsų mokyklos mentorė, anglų kalbos mokytoja Laima Sakalauskienė pasiklausiusi Butano Karalystės švietimo ministro Thakur S. Powdyel kalbos (https://www.facebook.com/edukatoriai.lt/videos/350866642189642/), ant popieriaus išguldė savo įžvalgas, kuriomis dalinasi su visais:

Mokytojus jis vadina švietėjais (educators), nes mokytojas gali būti bet kokios profesijos žmogus, kuris ką nors moko. Žmonės pasirinkę tapti mokytoju, pasirenka labai svarbų, bet labai sudėtingą ir atsakingą kelią. Jie pasirenka prisiimti atsakomybę už ateitį. Nesvarbu, kur mokytum, ką, kaip, kur, tiesiogiai ar netiesiogiai, kas kartą mokytojas išmokęs naują raidę, naują suvokimą, požiūrį, spalvą, ženklą, reikšmę, koncepciją, jis jau keičia pasaulį. Mokytojo darbas – tai pati svarbiausia ir sunkiausia misija. Švietimas – tai tautos auksas. Jei gyvuoja švietimas – gyvuoja tautos, jei švietimas miršta, miršta tautos. Jei švietimas gyvuoja, tai jokia tauta nežlugs. Noriu tikėti, kad švietimas pasaulį daro geresnį, sveikesnį, gražesnį.

Seniau švietimas buvo pavadintas būtent Nobelio sekta (The Nobel sekta). Priežastis labai paprasta. Ši sekta padėdavo jauniems žmonėms lavinti minčių, širdies ir veiksmų taurumą. Viskas prasideda nuo minčių, taurios mintys gimdo taurius jausmus, taurūs jausmai – taurius veiksmus. Tai ir yra švietimas, tam ir turite investuoti savo laiką, jėgas ir visą kitą.

Trumpai pristato Butano istoriją, kurią galima rasti ir čia

Butano valstybei labai svarbios datos –  2005 m. priimta nauja konstitucija, 2007 m. įvyko pirmieji demokratiniai rinkimai, 2008 m. senasis karalius perdavė sostą jaunam, bet labai išmintingam ir atsakingam karaliui, kuris valdo iki šiol.

Šio karaliaus iniciatyva, pasak ministro, buvo sukurtas bendrosios nacionalinės laimės rodiklis (BNL), kurio aukštumų siekimas padeda išlaikyti ir puoselėti gyventojų laimę.

Šis karalius suprato, kad bendras vidaus produkto rodiklis (BVP) tėra labai siauras požiūris, kuris nusako tik šalies gyventojų materialinę padėtį, tai tik kiekybinis šalies ekonomikos rodiklis, kuris daugiau nieko neatspindi. Tai nerodo žmonių gyvenimo kokybės. Gyvenimas nėra tik suskaičiuojami kiekybiniai dalykai, visas gyvenimas sukasi apie santykius, brolystę, seserystę, draugystę, kaimynystę, pasitikėjimą, palaikymą, laimę, meilę, supratimą, lyderystę, tai tai, ko negalima suskaičiuoti, pamatuoti.

Jei tikrai norite pilno šalies augimo, išsivystymo vaizdo, reikia matyti plačiau, pasitelkiant holistinį mąstymą.

Butano ekonomika nebuvo stipri ir tam kad jie galėtų vystytis, karalius deklaravo, kad jiems svarbu ne tik ekonomikos augimas, bet ir platesnis vystymosi požiūris ir supratimas, todėl buvo priimta, kad BNL rodiklio augimas yra daug svarbiau nei BVP augimas.

Taip Butanas tapo Šiaurine žvaigžde, užsibrėžęs tikslą siekti BNL.

Kiekvienas žmogus turi turėti šiaurinę žvaigždę, kiekviena valstybė turi ją turėti. Tai planas 5, 10, 15, 50 metų. Šalis be šiaurinės žvaigždės nežino kur eina, žmogus be jos neturi ateities.

Yra keturios dedamosios, kurios augina šalies laimingumo rodiklį ir parodo šalies vystymosi ir augimo lygį keliais lygmenimis, ne tik ekonominiu, kuris tėra tik kiekybinis rodiklis, neapsprendžiantis daugiau nieko kaip tik materialinę žmogaus padėtį:

  1. BVP
  2. Natūrali aplinka. Labai svarbu, kaip žmonės jaučiasi ten kur jie yra. Mūsų namai – mūsų planeta, puoselėjama pagarba ir saugumas. Mūsų namai – mūsų šventovė.
  3. Kultūra – tai mūsų šaknys, mūsų istorija, tai kas mes buvome, esame ir kuo mes galime būti. Kultūra suvienija žmones. Viena svarbiausių dedamųjų.
  4. Valstybės valdymas – sritis, kur susijusi su visom kitom ir labiausiai įtakojanti visas sritis. Užtikrinanti saugumą, balansą tarp socialinių ir ekonominių reikalų.

Yra ir kitų dedamųjų, kurios kelia  šalies laimingumo rodiklį.

Viena svarbiausių – tai švietimas.

Šalies strategija – žaliosios mokyklos – žaliasis Butanas.

Žalia – tai ne tik spalva, bet tai gyvybė, visose mūsų gyvenimo sferose ir formose – žalia ekonomika, politika, mokyklos, pastatai, tauta, pasaulis ir t.t.

Kas daro mokyklą žalią. Žalia mokykla ruošia gyvenimui, o ne fabrikams ar korporacijoms.

Aštuoni pagrindiniai dalykai, pagal kuriuos yra mokomi jauni žmonės žaliosiose mokyklose:

  1. Žalia aplinka. Gamtos apsuptyje suaktyvėja visos mūsų juslės, tai labai svarbu, kad jos irgi veiktų žaliai. Tai pirmas švietimo lygis, kai išmokstama santykio su gamta. Mes priklausomi nuo savo planetos. Ji puikiai gali egzistuoti ir be mūsų, bet mums egzistuoti reikia darnaus santykio su savo planeta.

Žemė – tai pirmas elementas mūsų gyvenime. Svarbu, kokiame esam ryšyje su gamta – saugom ar teršiam, tausojam ar eikvojam. Vieną dieną labai smarkiai patirsim savo veikos pasekmes.

  1. Žalia socialinė aplinka.

Draugystė, socialiniai ryšiai, „tiltų tiesėjai”. Absolventai tokių mokyklų moka generuoti teigiamą energiją santykiuose, būti lyderiais, gyventi kartu, būti, švęsti gyvenimą. Tai daug svarbiau nei akademiškumas.

  1. Žalioji kultūra.

Tai apie tai,  kuo mes esam ir kuo mes tapom. Mūsų istorija, asmenybės, kalba, papročiai, įpročiai, ritualai, tikėjimas, pasididžiavimas, identitetas. tai erdvė naujoms idėjoms, naujam žinojimui. Be kultūros – žmogus pasimetęs.

  1. Intelekto žalumas. Visų pradžia yra knyga. Skaitymas apima visus mokslus.
  2. Akademiškumas.

Tai visų disciplinų branduolys. Mokymasis yra prasmingas, kai yra suprantama tos disciplinos esmė, labiau pajuntama per ryšį su gamta – kodėl chemija yra chemija, fizika yra fizika ir t.t.

  1. Estetikos žalumas.

Tai grožio pajautimas. kas mus išskiria iš kitų – hobiai, muzika, menas, mėgstamos spalvos, interjeras. kuriamas grožis teikia džiaugsmą, generuoja šiltas emocijas. Leisti vaikams kurti, įsivaizduoti patiems, be kompiuterių ir kitų ekranų, leisti jiems būti kūrybingiems ir jautriems aplinkai, pajusti kiekviena aplinkos elementą. – paukščių čiulbėjimas, vėjo ošimas, lapų šlamėjimas, spalvų sodrumas, gamtos architektūra.

Leisti jiems kurti ir pajausti.

Vaikai nusipelno būti vaikais.

  1. Dvasios žalumas.

Tai ne apie religiją. Dvasingumas – tai daug giliau nei religija. Tai žmonių išsilaisvinimas, kai suprantam, kad nesame tobuli, nesame pakankami, bet galime jausti kaip tobulėjam. Noras keistis kiekvieną dieną. Gyventi čia ir dabar. Būti dėkingam už dabartį. Dėl savo akademinių žinių, galim pasiekti tikslų, išpildyti svajones, tuomet pajaučiam pilnatvę.

  1. Etikos ir moralės žalumas.

Tai gero gyvenimo principai.

Turime teises ir teisingumą. Be šių teisių supratimo pasidarytume godūs. Tiesa yra visur, teisingumas yra visur.

Teisinga – neteisinga, tiesa – melas, gerai – blogai.

Tai svarbiausi dalykai, kurių galim išmokyti vaikus.

Dar buvo pora klausimų apie tai, kaip pavyko įgyvendinti šią strategiją.

Kvietėsi apie 80 specialistų iš viso pasaulio, kurie padėjo kurti Butano švietimo sistemą, organizuoja nuolatinius mokymus įvairiais lygmenimis mokytojams. Vienoms mokykloms sekasi labai gerai, kitos labai stengiasi.

Kiekvienas turi savo vaidmenį, o kiekvienas vaidmuo savo sielą. Kai sielą turi stiprų ryšį su savo atliekamu vaidmeniu, tai ir vaidmuo atgimsta, auga, plečiasi, kai ryšys nutrūksta, vaidmuo pradeda mirti. kuo stipresnis ryšys, tuo geriau atliekam savo darbą.

Mokytojo darbas labai svarbus ir sudėtingas.

Viską, ką darote, darykite taip geriausiai, kaip sugebate.

Amen 🙂

**********************************************************************************************************************************************

PASKAITA
Naujas psichologijos supratimas, kaip tai įtakoja šiandieninį ugdymo metodikų pasirinkimą.
Buvimo kartu su vaikais svarba ir „Tautskola 99 Baltie Zirgi“ mokyklos komandos patirtis.

Data: 2019 gegužės 08 d.
Laikas: 17.30 val.
Vieta: “Žaliojoje gamtos mokykloje”, Agnapolio g. 18, Smiltynai, Kauno raj.
Lektorius: Ojars Rode, paskaita vyks rusų k. su vertimu į lietuvių k.
Latvijos Drusti miestelio „Tautskola 99 Baltie Zirgi“ mokyklos įkūrėjas ir direktorius, fizikos bei matematikos mokytojas. Dr. mokytojo praktiko Ojars Rode sukurtoje prieš 25 metus „Tautskola 99 Baltie Zirgi“ mokykloje ne deklaracijose, bet realybėje vaikams leidžiama mokytis savo individualiu tempu, sveikame mikroklimate, mišriose amžiaus grupėse. Mokykloje puoselėjamos Latvijos tautinės tradicijos, ryšys su gamta.
Registracija būtina: tel. 8600 81221 arba el.paštu zgm.laiskas@gmail.com
Kaina: 20 eur.

**********************************************************************************************************************************************

Mokslininkai: kiekviena neigiama, viduje užgniaužta emocija griauna vidinę tvirtovę ir sveikatą

**********************************************************************************************************************************************

Neuromokslininkė U. Neniškytė: autizmas ne liga, o ugdymo iššūkis

**********************************************************************************************************************************************

Kodėl Suomijos mokymosi sistema geriausia pasaulyje

*******************************************************************************************************************************************

Kodėl Estijoje mokyklos tokios pažangios?

**********************************************************************************************************************************************

Sąmoningų vyrų klubo „Satori” narys Aurimas kelias dienas dalyvavo mokykloje vykstančiuose procesuose. Kviečiame pasiklausyti jo įžvalgų, minčių ir patirties „Žaliojoje gamtos mokykloje”.

https://www.youtube.com/watch?v=_fGJFNtJHF8&feature=youtu.be

**********************************************************************************************************************************************

„Žaliajai gamtos mokyklai” savo dukros ugdymą patikėjo trijų vaikų tėtis, informatikos daktaras Kęstutis Morkūnas. Dalinamės Kęstučio mintimis ir įžvalgomis.
https://www.youtube.com/watch?v=rm73D-sbZf4&feature=youtu.be

*********************************************************************************************************************************************

Intervius su seminaro „Kaip geriau sutarti su savimi ir kitais?” Erik Lemcke

**********************************************************************************************************************************************

Sakiniai padedantys susikalbėti su piktu vaiku

**********************************************************************************************************************************************

Neleiskite, kad mokykla sulaužytų jūsų vaiką

**********************************************************************************************************************************************

10 Keno Robinsono minčių apie ugdymą šiuolaikinėje mokykloje

**********************************************************************************************************************************************

Vaikams reikia tėvų, o ne „geriausių draugų“

**********************************************************************************************************************************************

Ugdyme akademinės žinios tai tik viena dedamoji iš 8 kompetencijų to, ką turime ugdyti vaike.

Butano švietimo ministro vizito Lietuvoje įrašas: http://Facebook.com/lukasbenevicius

**********************************************************************************************************************************************

Mūsų bendruomenės nariai apie mokyklą televizijoje
https://livestream.com/acc…/2915893/pukastv/videos/188888491

*******************************************************************************************************************************************

Gruzijoje panaikinami baigiamieji mokykliniai egzaminai

*******************************************************************************************************************************************

Tėvai „sraigtasparniai“ savo vaikams ne padeda, o kenkia

**********************************************************************************************************************************************

Kodėl mokyklos neugdo

**********************************************************************************************************************************************

Dalinamės Žaliojoje gamtos mokykloje 2018-11-09 vykusio vertingo seminaro „Gamtos vaikas. Kaip jį auginti ir užauginti?“ maža dalele, kurio metu nuostabi lektorė Rita Makarskaitė – Petkevičienė dalinsis savo žiniomis, įžvalgomis apie gamtos svarbą vaikų ugdymo procese.

https://www.youtube.com/watch?v=m_aSBjE2FFI

**********************************************************************************************************************************************

Nauji ugdymo planai: ką svarbu žinoti

**********************************************************************************************************************************************

„Vaikai augantys gamtos apsuptyje užauga laimingesni

Vaikams kurie auga gamtos apsuptyje, t.y. apsupti augmenijos, o ne miesto pastatų, mažėja vaikų psichikos sutrikimų rizika paauglystėje ir vyresniame amžiuje.
Danijos mokslininkai tyrė 900 000 vaikų nuo 1985 iki 2013 m.
Jie nustatė, kad vaikai, užaugę erdvėse su mažiausiu „žaliųjų zonų“ kiekiu, turėjo iki 55 proc. didesnę psichikos sutrikimų atsiradimo riziką.
Mokslininkai naudojo palydovinius vaizdus, ​​kad nustatytų, kiek žaliųjų zonų supa dalyvių gyvenamosios erdvės vaikystėje. Kuo daugiau augmenijos jie galėjo matyti iš savo namų, tuo geresni jų psichinės sveikatos rezultatai. Panašu, kad didžiausią įtaką darė tai, ką jie galėjo matyti ir paliesti savo kieme ar gyvenamosios zonos matomumo ribose. Rezultatus taip pat įtakojo laikas praleidžiamas arti žalumos, proporcionaliai mažinantis psichinių sutrikimų riziką. Tyrimai parodė, kad žalios erdvės trūkumas didina nuotaikų sutrikimų ir šizofrenijos riziką ir gali netgi paveikti kognityvinę raidą. Tačiau yra ir kiti veiksniai, darantys įtaką psichikos sveikatos veiksniams, pavyzdžiui, psichikos sveikatos sutrikimų šeimoje istorija arba socialinė ir ekonominė padėtis.

NPR universiteto universiteto neurologas Kelly Lambert sako, jog tyrimo rezultatai rodo, kad galimybė vaikams augti gamtos apsuptyje turi stiprų apsauginį poveikį ir rezultatai ištiesų stulbinantys. Pasak neurologo šis tyrimas parodo, kad geresnis miesto planavimas, gali turėti didelį poveikį visų mūsų psichinei sveikatai ir gerovei.”

https://returnton