KAS VYKSTA SU VAIKU, KAI STIPRIAI SKIRIASI MOKYKLOS IR ŠEIMOS UGDYMAS, PARENGTIS

  • Vaikas išgyvena sumaištį. Atsiduria tarsi tarp dviejų girnapusių. Vaikai myli ir jiems svarbūs yra tėvai, bet taip pat jiems svarbi yra ir mokykla. Vaikas mato ir nuskaito savo vidumi skirtumus tarp mokyklos ir tėvų, tada pasimeta ir nežino, kaip modeliuoti savo gyvenimą ir kuo gyvenime vadovautis, ar tai ką sako ir kaip gyvena tėvai, ar tai ką sako ir kaip gyvenimas vyksta mokykloje.
  • Vaikas susikuria du atskirus pasaulius: vieną mokykloje, kitą namuose. Pvz.: nuėjus į kavinę su draugais, draugams pasiūlius palaiminti maistą, pasako “bet čia juk ne mokykla”.
  • Vaikas tampa uždaresnis:

             – Saugodami tėvus, prašo mokyklos nepasakoti tėvams tam tikrų situacijų, neliesti tam tikrų temų, kuriose jaučia takoskyrą tarp šeimos ir mokyklos. To pasekoje vaikas užgniaužia savyje emocijas, išgyvenimus. Pvz.: atėjęs į mokyklą verkia ir sako, norėčiau pasidalinti su jumis, kas su manimi vyksta, bet tai nepatiks mano tėvams. Tada savo kančią vaikas laiko savo viduje uždaręs ir ugdytojai tampa bejėgiais padėti vaikui.

            – Mokykloje vengia pasakoti savo išgyvenimus, patyrimus namuose. To pasekoje vaikas užgniaužia savyje emocijas, išgyvenimus. Vaikas bėga nuo temų, kas liečia charakterio vadybą, atsakomybes, nuostatas, tarpusavio santykius, požiūrį į gyvenimą, su ugdytoju, parodo tai kūno kalba.

  • Kai tėvai bijo, kad vaikas atsiliks akademiniuose dalykuose, tiesiogiai ar netiesiogiai (vaikai nuskaito tėvų lūkesčius) spaudžia vaiką atlikinėti akademinių dalykų užduotis. Kai vaiko vertingumą tėvai nustato pagal vaiko akademinių rezultatų pasiekimą, tai žeidžia vaiką, jis gauna žinutę, kad vis esi nepakankamas. To pasekoje vaikas praranda galimybę patirti išsimokyklinimo naudą (negali persikrauti smegenys, keistis požiūris į savęs vertinimą, savivertę, atrasti naujus mokymosi būdus, formas, atrasti savo pašaukimą, atskleisti talentus, suvokti ir pripažinti alternatyvų mokymosi būdą, suvokti savo temperamentą,  savo unikalumą), kad atsigautų, “išsiventiliuotų” ir susigrąžintų gyvenimo ir mokymosi džiaugsmą.

Similar Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *