Mokykla
Mūsų ideologija
Mokykla ne tik mokytis, bet ir vystytis, augti
Žalioji gamtos mokykla – tai nevalstybinė (privati) ir savito, alternatyvaus ugdymo mokykla, kurioje svarbiausia – vaiko visapusiškas augimas.
Mūsų šūkis: „Mokykla ne tik mokytis, bet ir vystytis, augti.“
Čia mokymasis tampa gyvenimu – kupinu atradimų, džiaugsmo ir kūrybos.
„Vaikas – reiškinys, misija ir energija. Mūsų tikslas – padėti šiai energijai sužydėti.“
Maža mokykla su didelėmis vertybėmis
Esame maža bendruomeninė Žalioji gamtos mokykla, įsikūrusi gamtos apsuptyje.
Čia kiekvienas vaikas yra matomas ir girdimas, o mokytojas – mentorius ir palydovas, ne valdovas.
Ugdymas grindžiamas pasitikėjimu, pagarba ir bendradarbiavimu.
Vaikai mokosi vieni iš kitų, stebėdami, tyrinėdami ir dalindamiesi patirtimi.
Mokymasis vyksta ne per spaudimą, o per įkvėpimą ir vidinę motyvaciją.
Ugdymas per džiaugsmą ir palaikymą
Mūsų savito, alternatyvaus ugdymo mokykloje vaikai neskirstomi į „gerus“ ar „blogus“ – kiekvienas turi savų stiprybių.
Kritika čia keičiama palaikymu, paskatinimu, švelniu žodžiu ar nuoširdžiu apkabinimu.
Mokymosi procesas svarbesnis už rezultatą, nes tik per patirtį vaikas iš tiesų auga.
„Vaikas mokosi ne tada, kai bijo suklysti, o kai drįsta bandyti dar kartą.“
Lauko pedagogika ir mokymasis gyvenimo pačiu gyvenimu
Žalioji gamtos mokykla remiasi lauko pedagogikos principais – mokomės iš gyvosios gamtos.
Kiekvienas pasivaikščiojimas, lietaus lašas ar žemės kvapas tampa pamoka.
Vaikai ugdo dėmesingumą, kūrybiškumą, empatiją ir tvarų santykį su aplinka.
Tokie užsiėmimai padeda „užkurti“ daugelį vidinių procesų –
smalsumą, atmintį, emocijų valdymą, vaizduotę, analitinį ir kritinį mąstymą.
Širdis – galva – rankos
Kiekviena diena prasideda tylos minute ar dvasingumo valandėle, kuri moko vaiką susikaupti ir pažinti save.
Mokymasis vyksta pagal visumos principą – „galva – širdis – rankos“.
Mintis, žodis ir veiksmas yra vienybėje – taip formuojama harmoninga, dvasinė ir sąmoninga asmenybė.
Mūsų tikslas
Harmoningas ir sąmoningas žmogus
Aukščiausias Žaliosios gamtos mokyklos tikslas – kartu su tėvais užauginti vaiką, kuris:
- gerbia save ir savo šaknis,
- moka valdyti emocijas,
- pasitiki savimi ir geba bendradarbiauti,
- siekia darnos savyje ir su aplinka,
- gyvena be prietarų ir nuolat tobulėja per savęs pažinimą.
Mes ugdome ne tik protą, bet ir širdį bei dvasią.
Kiekviename vaike siekiame pažadinti kūrybinį mąstymą, atsakomybę ir gebėjimą gyventi laimingai.
Mūsų požiūris į ugdymą
- Nevalstybinė (privati) maža bendruomeninė mokykla su šiltu, bendruomenišku santykiu
- Savito ugdymo mokykla, orientuota į individualų vaiko tempą
- Maža bendruomeninė mokykla, kurioje artimi ryšiai ir saugumas
- Lauko pedagogika – mokymasis iš gamtos, patirties ir stebėjimo
- Žalioji gamtos mokykla – ekologiškas, sąmoningas ir tvarus ugdymas
Kiekvienas vaikas gali sužydėti
Žalioji gamtos mokykla – tai vieta, kur vaikai mokosi būti savimi, pažinti pasaulį su pagarba, meile ir smalsumu.
Čia gimsta harmoningas žmogus, kuris ne tik žino, bet ir jaučia, myli ir kuria.
„Vaikas – ne indas, kurį reikia pripildyti, o šviesa, kurią reikia uždegti.“
VšĮ Žaliosios mokyklos tikslas
Praturtinti švietimą nauju vaikų mokymo modeliu ir spręsti technologiniame amžiuje susiklosčiusias žmogaus vystymosi problemas:
Dabartinis vaikų atotrūkis nuo gamtos kelia pavojų jų sveikatai. Vaikystė, kuri prabėga užsisklendus mokyklų klasėse ar namuose tarp keturių sienų su technologijomis, yra skurdi, o augančio vaiko fizinei, emocinei ir psichinei būklei padaroma didelė žala.
Kai vaikai auga šlykštėdamiesi gamta, nepažindami jos, kelia grėsmę ir toms vietovėms, kuriose gyvename, ir žmonijos ateičiai.
Išmokyti vaikus atsakingai mylėti gamtą įmanoma tik išvedžiojus jos keliais, kasdienybėje vaikus ugdant gamtoje.
Įsipareigojame nuolatinai nagrinėti vaikų santykį su gamta ir tuo dalintis viešose erdvėse.
Vadovėliuose, kompiuteriuose vaikai nepamatys gamtoje vykstančių procesų.
Gamtoje kiekviena vaiko praleista valanda palieka gilų pėdsaką jo galvoje ir širdyje, kiekviena ten praleista pamoka gerte įsigeria į odos poras.
Šiuolaikiniai vaikai ištįsai spokso į ekranus ir vietoj tikro gyvenimo gamtoje renkasi virtualius jo pakaitalus.
Šiuolaikiniai vaikai gali daug pateikti informacijos esančios kompiuteryje, bet negali išvardinti dešimt augalų pavadinimų augančių gyvenamoje vietovėje.
Valandų valandas spoksant į ekranus ar sėdint prie knygų, vienintelis kūno judesys būna pirštų sukiojimas, todėl nepaprastai yra išaugęs vaikų lėtinių fizinių ir psichinių ligų skaičius: nutukimai, hiperaktyvumas, diabetas, širdies ligos, gamtos stygiaus sindromai…Vaikai sveiki auga tik pakankamai judėdami gamtoje. Ekspertų teigimu, dabartiniai vaikai gali būti pirma karta, kurių gyvenimo trukmė bus trumpesnė nei jų tėvų.
Dėl žiniasklaidoje dažnai pasirodančių gąsdinančių pranešimų apie pavojus vaikams tėvai bijo lauke palikti vaikus vienus.Todėl apkrauna sėslia veikla patalpose, būreliais, mokomaisiais akademiniais užsiėmimais. Vaikams gamtoje savarankiškiems žaidimams ir nebelieka laiko.
Mokymosi gamtoje nauda- tai tikrai ne vien fizinė savijauta, bet ir intelektualiai ir emociškai tvirta asmenybė, turinti stiprią savimonę, pamatines vertybes ir moralinius pagrindus.Buvimas gamtoje stiprina sveikatą – padeda greičiau pasveikti, mažina įtampą, didina smalsumą, kūrybiškumą ir savivertę. Gamta, kaip niekas kitas geriau pažadina jausmus, natūraliai sukelia stiprius potyrius, priversdama žavėtis, džiaugtis, jausti pagarbą gamtos jėgoms/dėsniams.Uostyti lauko gėlę, pamatyti gėlėje besidarbuojančią bitutę, paliesti sraigę, įlipti į atgaivinančią upę, jausti vėjo dvelkimą, gerti saulės spindulius, prisiglausti įsilipus prie medžio, vaikščioti po pievą basomis-šie potyriai gerokai skiriasi nuo virtualios tikrovės.
VšĮ Žalioji gamtos mokykla kviečia į judėjimą už vaikų suartinimą su gamta.
VšĮ Žaliosios gamtos mokyklos direktorė,
Jolanta Lipkevičienė