Apie mus
Žalioji gamtos mokykla – privati, nevalstybinė pelno nesiekianti maža bendruomeninė mokykla, kur mokomasi iš gamtos ir gyvenimo pačiu gyvenimu.
Žalioji gamtos mokykla – tai vienos klasės privati, maža nevalstybinė bendruomeninė mokykla mišraus amžiaus vaikų grupei, įsikūrusi apvalioje medinėje troboje, pastatytoje iš natūralių medžiagų – medžio ir avies vilnos milo.
Šis senovinis lietuviškas amato paveldas ne tik saugo tradicijas, bet ir kuria sveiką, „kvėpuojančią“ aplinką vaikų mokymuisi. Nuo XV a. Lietuvoje milas buvo naudojamas drabužių vėlimui prie malūnų, o šiandien jis padeda kurti ekologišką, sveiką ir kvėpuojančią mokymosi aplinką
Žiemą vilna šildo, vasarą – vėsina, todėl mūsų mokykloje visada jauku ir gera mokytis.
Mūsų maža nevalstybinė bendruomeninė (privati) mokykla įkurta atokiau nuo miesto centro (Kauno r., 15 km. nuo Kauno miesto centro), todėl čia vaikai mokosi ramybėje, gryname ore ir artumoje su gamta.
Mūsų filosofija – mokytis iš gyvenimo pačiu gyvenimu ir gamtos.
Žalioji gamtos mokykla – tai alternatyvaus, savito ugdymo erdvė, kurioje mokoma pačiu gyvenimu, o natūrali gamta tampa pagrindine mokytoja. Žaliojoje gamtos mokykloje tikime, kad mokymasis turi būti gyvas, prasmingas.
Mūsų ugdymo filosofija remiasi dvasinės humanistinės pedagogikos, lauko pedagogikos, demokratinės pedagogikos ir holistinio ugdymo principais. Gamta čia tampa pagrindine mokytoja: ji moko stebėti, laukti, bendradarbiauti ir suvokti savo vietą pasaulyje.
Čia vaikai mokosi ne tik iš vadovėlių, bet ir per patirtį, stebėjimą, kūrybą, bendrystę ir kasdienes gyvenimo situacijas.
Mokykla siūlo priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir papildomo ugdymo programas. Tai maža bendruomeninė nevalstybinė (privati) bendrojo ugdymo mokykla.
Tai dieninė mokykla, kurioje formalus ugdymas persipina su neformaliu, o vaikai mokosi mišriose amžiaus grupėse – vieni iš kitų, drauge augdami ir kurdami. Didelis dėmesys skiriamas bendrųjų kompetencijų ugdymui panaudojant akademines žinias.
Mokytojas – mentorius, o ne vadovas
Žaliojoje gamtos mokykloje mokytojai – mentoriai ir palydovai, lydintys vaikus jų pažinimo kelyje.
Čia nėra skambučių, pažymių ar nuolatinio vertinimo spaudimo – vaikai mokosi per pasinėrimą į temas, kurios juos įtraukia.
Žaidimas laikomas svarbia mokymosi dalimi, o metų pabaigoje vyksta žinių ir pasiekimų apžvalga, padedanti įvertinti asmeninį augimą.
Žaidimas, kūryba ir judėjimas yra neatsiejama mūsų ugdymo dalis, nes jie maitina vaiko protą, kūną ir sielą.
Bendradarbiavimas su tėvais ir mokyklos bendruomenė
Tai mokykla, kurioje mokosi visi: ugdytojai, tėvai, vaikai. Tėvai yra aktyvūs mokyklos bendruomenės nariai. Dalyvaujantys saviugdos vakaruose, veiklose, bendruose projektuose, diskusijose, šventėse.
Kartu su šeimomis kuriame saugią, įtraukią ir dvasinę aplinką, kurioje vaikai auga laisvi, autonomiški, savarankiški, kūrybingi ir jautrūs pasauliui. Čia kiekvienas vaikas matomas individualiai.
Tai mokykla, kurioje mokymasis, žaidimas ir gyvenimas gamtoje – neatskiriami dalykai.
Ugdymas šeimoje
Mokykla teikia ir ugdymo šeimoje paslaugas.
Kodėl verta rinktis Žaliąją gamtos mokyklą?
- Maža, bendruomeninė nevalstybinė mokykla (privati) su šeimos bendruomenės dvasia
- Teikia ugdymo šeimoje paslaugas
- Mokymasis iš gamtos ir gamtoje
- Holistinis, dvasinis ir humanistinis požiūris į vaiką
- Ekologiška, sveika ir natūrali mokymosi aplinka
- Patyriminis mokymasis – žinios įsisavinamos ne vien teoriškai, bet ir per veiklą bei žaidimą
- Mentoriaujantys mokytojai, o ne vadovaujantys
Žalioji gamtos mokykla – tai vieta, kur mokymasis virsta gyvenimu, o gyvenimas – nuolatiniu atradimu.
Čia kiekvienas vaikas gali augti harmonijoje su savimi ir gamta
„Žaliosios gamtos mokyklos” įkvėpėjo, konsultanto, socialinės ekologijos lektoriaus Erik Lemcke atsiliepimas apie mokyklą ir jos direktorę Jolantą Lipkevičienę:
„Mane labai sužavėjo Jolantos atsidavimas ir sugebėjimas sukurti Žaliają gamtos mokyklą. Džiaugiuosi, kad mano socialinės ekologijos kursai, kurie vyksta keliolika metų Lietuvoje, prisidėjo prie mokyklos turinio, kuriame pagrindinis dėmesys skiriamas individualiam ir bendram kūrybiniam tobulėjimui, remiantis socialine ekologija ir Rudolfo Šteinerio dvasiniu mokslu, antroposofija. Turėdamas tokią gerą mokinę, kaip tu Jolanta, mokytojas manyje džiaugiasi. Jūs žengėte kitą žingsnį įgyvendindami teoriją praktiškai. Mokote žmones gyventi pagal socialinės ekologijos idėjas.”— Erik Lemcke, „Žaliosios gamtos mokyklos” įkvėpėjas, konsultantas
